Omgaan met agressie




Inhoud van de training

Heb je regelmatig te maken met agressief gedrag? En weet je dan niet hoe te reageren of hoe te kalmeren? Dan is deze training wat je nodig hebt.

Agressie komt in onze hedendaagse wereld meer en meer voor. Het is in het belang van alle betrokkenen dat de agressie niet doorschiet en onder controle blijft. De grootste uitdaging bij het omgaan met agressieve klanten en/of medewerkers is om zelf kalm te blijven. Vaak hebben mensen namelijk de neiging om agressief terug te reageren, maar op die manier ga je alleen maar meer agressie uitlokken. Daarom leren we de deelnemers gepast omgaan met agressie door middel van een communicatieve aanpak.

Leerdoelen

We leren je om:

  • zelf agressie te voorkomen;
  • op een goede manier met conflicten en agressie om te gaan;
  • via de eigen houding het gedrag van anderen te beïnvloeden;
  • ‘agressie-verlagend’ te communiceren.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor medewerkers die regelmatig te maken krijgen met agressie in hun werkomgeving.

Bron: geweldloze communicatie, Rosenberg

Meer info?

We komen graag deze training in jouw bedrijf geven. Voor meer informatie of een prijsofferte rond deze training kan je mailen naar info@novare.be.