Motivatiegesprekken voeren




Inhoud van de training

Hebben je medewerkers regelmatig bijsturing nodig, maar weet je niet hoe je hen best aanpakt? Of vermijd je het gesprek, omdat je hen niet wil demotiveren? Dan kan een training motivatiegesprekken voeren helpen.

Het is fijn om positieve gesprekken te voeren, maar minder fijn om medewerkers te wijzen op fouten of overtredingen. Een goede leidinggevende zal ook deze gesprekken moeten voeren. En een leidinggevende kan maar goed feedback geven als hij zijn verwachtingen duidelijk naar zijn medewerkers communiceert. Als een medewerker niet weet wat er van hem verwacht wordt, kan hij hier niet aan voldoen. Vaak gaan leidinggevenden er te sterk vanuit dat de medewerker wel weet wat er van hem verwacht wordt. Toch is dit niet altijd waar. Daarnaast ziet de medewerker niet altijd waar het niet goed loopt en waar het beter kan. Het is dan belangrijk dat de leidinggevende de medewerker hierover aanspreekt, zodat hij hem/haar kan motiveren om beter te doen. Dit kan in een motivatiegesprek. Samen bekijken we hoe ze dit gesprek het best aanpakken.

Leerdoelen

We leren je om:

  • je goed voor te bereiden op het gesprek;
  • je verwachtingen duidelijk te verwoorden naar de medewerker toe;
  • feedback te geven vanuit een ik-boodschap;
  • duidelijke afspraken te maken voor de toekomst.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor leidinggevenden die bijsturing willen leren geven op een positieve manier.

Meer info?

We komen graag deze training in jouw bedrijf geven. Voor meer informatie of een prijsofferte rond deze training kan je mailen naar info@novare.be.

Om je gebruikservaring te verbeteren maken we gebruik van cookies. Door onze site te gebruiken ga je akkoord met deze cookies? Geen probleem!