Assertief communiceren




Inhoud van de training

Vind je het moeilijk om anderen te vertellen waar je jezelf wel eens aan stoort? Of zeg je vaak je mening zonder er bij na te denken, zodat je anderen wel eens kwetst? Dan kan deze training je helpen.

Vele medewerkers vinden het lastig om in een moeilijke situatie correct te reageren. Deze mensen laten zich leiden door emoties en stellen die emoties niet in vraag. Sommigen hebben het hart op de tong liggen en spreken zoals ze denken. Anderen kroppen zaken en frustraties op. In beide gevallen weten ze achteraf wel dat ze niet goed gereageerd hebben maar daarmee hebben ze nog geen zicht op hoe het beter kan. Het is dan ook niet altijd gemakkelijk om te communiceren op een assertieve en dus respectvolle wijze. We bekijken samen hoe je dit best aanpakt.

Leerdoelen

We leren je om:

  • duidelijk aan te geven wat je wil en wat je stoort;
  • ik-boodschappen te geven;
  • je emoties onder controle te houden;
  • samen met de ander naar oplossingen te zoeken;
  • onzinnige gedachten om te buigen naar zinnige gedachten.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor alle medewerkers of leidinggevenden die willen leren communiceren met respect voor zichzelf, voor de ander en voor de onderlinge relatie.

Meer info?

We komen graag deze training in jouw bedrijf geven. Voor meer informatie of een prijsofferte rond deze training kan je mailen naar info@novare.be.

Om je gebruikservaring te verbeteren maken we gebruik van cookies. Door onze site te gebruiken ga je akkoord met deze cookies? Geen probleem!